Tällä kertaa erottaminen uhkaa CES kirjeen kirjoittajaa Jeremy T. Runnelsia. Tiedonannossaan CES letter foundation toteaa seuraavasti:
Runnells reports that he met twice with his LDS Stake President, Mark Ivins, in the fall of 2014. During these discussions Runnells sought answers for questions posed in CES Letter and raised concerns about the LDS Church's recent historical essays (http://lds.org/topics/essays). President Ivins assured Runnells that he wanted to help, and that he would obtain answers. Runnells did not hear back again from President Ivins until January 25, 2016 when Ivins telephoned Runnells to inform him of his intention to challenge Runnells' LDS Church membership. Runnells requested a delay until March 15th, citing a close family member in hospice care, which was originally accepted by Ivins. On February 8, 2016 Ivins reversed his decision and informed Runnells of his disciplinary council scheduled for February 14, 2016.Vaarnanjohtaja Mark Ivins siis lupaili Jeremylle vastauksia hänen CES kirjeessä esittämiin kysymyksiin ja vakuutteli haluaan auttaa. Nyt puolitoista vuotta myöhemmin vastaus tulee kutsuna kurinpitolautakuntaan, jossa vaarnanjohtaja Ivins aikoo haastaa Jeremyn jäsenyyden kirkossa. Mark Ivinsin käsitys läheisten auttamisesta ja vastausten antamisesta kysymyksiin onkin mielestäni aika erikoinen.
Erottamiset MAP-kirkossa tehdään paikallistasolla, mutta on syytä epäillä komentojen tulevan ylhäältä. Tässäkin tapauksessa Runnellsin mukaan hän oli pyytänyt siirtämään kurinpitomenettelyn 15. maaliskuuta johon Ivins oli ensin suotunut, mutta sitten päätynyt ilmoittamaan kurinpitomenettelyn päivämääräksi 14. helmikuuta. Mistä kiire? Onko jollakulla aluejohtajalla kvartaalibonukset nyt kiinni Runnelsin pikaisesta erottamisesta?
CES kirje on myös suomennettu muutamien aktiivisten entisten mormonien toimesta. Suomenkielisen kirjeen voit aiemmin kirjoittamani blogikirjoituksen lopussa olevasta linkistä:
Kirje kirkon koululaitoksen johtajalle
Varokaa vain mormonit: Jos julkaisette teitä vaivaavia kysymyksiä kirkkonne opeista, historiasta tai käytännöistä ei kirkkonne sitä tule hyvällä katsomaan. Sananvapautta teillä ei ole ja itseänne saatte ilmaista vain kirkon määrittelemissä hyväksytyissä kehyksissä tai muuten...
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti